Soalan yang kerap ditanya

  • F.jpg

予約について

Q.ホームページからは何ヶ月前から予約が出来ますか?
A. 基本的には、1年前から予約受け付けております。それ以降の予約は受け付けておりません。以降分につきましては、電話予約を受け付けておりますが、料金は通常料金となります。

Q.電話で予約しても同じ料金ですか?
A. 電話予約では通常料金となります。(ウェブサイトの料金と異なります)

Q.チェックインとチェックアウトは何時ですか。
A. チェックインは午後14:00時以降~午前0:00時(0時過ぎる場合は必ず事前に電話下さい)
 チェックアウトは午前11:00までになります。(延長の場合別途料金がかかります、延長するならフロントに連絡下さい)

Q. お部屋の眺望・番号・位置等の指定はできますか?
A.  ご予約に関するリクエストを伺いますが、できるかぎり、ご希望に沿えるよう尽力いたしますが、チェックイン時の状況により対応できない場合もありますので、ご了承くださいませ。

Q. 車椅子での利用に対応した客室やお手洗いはありますか?また、館内に段差はありますか?
A. ホテル玄関は段差となっておりますのでご到着の際はフロントに連絡して下さい。スタッフがお手伝いさせて頂きます。尚、大変申し訳ございませんが客室、ロビーのお手洗いなどバリアフリーの対応は致しておりません。お部屋やのバスルームに段差がございますのでご了承ください。

宿泊について

Q.門限はありますか?
A.  門限はございません。フロントが24時間対応しております。

Q. チェックイン前・後に荷物を預かって頂けますか?
A. はい、無料でお預かりいたします。フロントまでお持ちください。

Q. 宅配等で事前に荷物を送っても良いですか?
A. はい、お送りください。チェックインまでお預かり致します。
送りいただく際は、次の点に注意ください:
・送り先住所は: 〒540-0012 大阪市中央区谷町3-7-6 ホテルサンホワイト
・差出人蘭には 「チェックイン日」と「ご予約者名」をご記入ください。
・「送料着払」はご遠慮願います。
・「代金引換商品」はお預かり致しません。

Q.子供の添い寝は可能ですか?追加料金は?
A.  お子様の添い寝に関しましては特に追加料金はございません。

客室について

Q. 客室のアメニティを教えてください。
A. バスタオル・フェイスタオル・パジャマ・ハミガキセット・カミソリ・ヘアブラシ・シャンプー・コンディショナー・ボディーソープ・ハンドソープ・ウォシュレット・電気ケトル・目覚まし時計・ミラー・ヘアドライヤー・ティッシュボックス・ハンガー・スリッパ・綿棒

Q. 喫煙ルームがありますか?
A. 申し訳ございません、当館全館禁煙となります、喫煙ルームがございません。
 喫煙所は外になります、正面玄関を出たところの左手に灰皿がご用意致します。

Q. 和室はありますか?
A. 申し訳ございません、全館洋室のみご用意となっております。

Q. 冷蔵庫に飲み物はありますか?
A. 冷蔵庫は空でご用意しております。

Q.子供用のパジャマはありますか?
A. あいにく子供用のパジャマはご用意致しておりません。

サービスについて

Q. ランドリーサービスはありますか?
A.はい、有料サービスがございます。ご利用の方は客室にございますランドリーリストに品物をご記入の上、午前9時までにランドリーバック入れて頂き、フロントへお持ちください。当日午後7時以降に受け取ることが可能です。
なお、日曜・祝日はお取り扱いしておりません。

Q. ホテルから荷物を送れますか?
A. はい、送り頂けます。クロネコヤマトの宅急便を取り扱っています。

Q. お食事ルームサービスはありますか?
A.  申し訳ございません、当館にお食事ルームサービスはご用意しておりません。

Q.LANケーブルの貸し出しはありますか?
A. フロントにて無料で貸し出し致しております。
チェックアウト時にフロントまでお返却をお願い致します。

Q.ルームサービスはありますか?
A. あいにくルームサービスのお取扱いは致しておりません。

Q.ご朝食の時間は?
A.明日7:00から9:30までとなります。

Q.朝食を予約時に申込んでいなかったのですが、食べられますか?
A.当日の朝でもお召し上がり頂けます。お一人様1,300円(消費税込)

Q. タクシーを予約できますか?
A.  はい、可能でございます。フロントに申し出下さい。

館内施設・設備について

Q. コインランドリーはありますか?
A.  はい、6階にございます。
使用料金は
・乾燥のみ 100円
・洗濯のみ 300円
・洗濯乾燥機 500円
***洗剤は自動投入式(柔軟剤入り)です。

Q. ホテルに大浴場はありますか?
A.大変申し訳ありません、大浴場はございません。

Q. タバコを吸う場所はありますか?
A.はい、ございます。喫煙所は外になります、正面玄関を出たところの左手に灰皿がご用意しております。

Q. 会議室はありますか?
A.はい、2階に3室ございます。詳しくは会議・宴会のページをご覧ください。

Q. 館内、自動販売機はありますか?
A.はい、6階に自動販売機コナーがございます。

駐車場について

Mengenai tempahan
Q. Berapa bulan boleh saya membuat tempahan dari halaman utama?
A. Pada dasarnya, kami telah menerima tempahan untuk satu tahun. Tempahan seterusnya tidak diterima. Untuk minit-minit berikutnya, tempahan telefon diterima, tetapi yuran akan menjadi yuran biasa.
Q. Adakah harga yang sama ketika membuat tempahan melalui telefon?
A. Kadar biasa dikenakan untuk tempahan telefon. (Berbeza dari yuran laman web)
Q. Apakah masa daftar masuk dan daftar keluar?
A. Daftar masuk selepas 14:00 hingga 0:00 pagi (Sila hubungi terlebih dahulu jika sudah lewat 0:00)
Daftar keluar hingga 11:00 pagi (Dalam kes pelanjutan, bayaran tambahan akan dikenakan, jika anda ingin melanjutkan, sila hubungi meja depan)
Q. Bolehkah saya menentukan pandangan, nombor dan kedudukan bilik?
A. Kami akan mendengar permintaan tempahan anda, tetapi kami akan melakukan yang terbaik untuk memenuhi permintaan anda sebanyak mungkin.
Q. Adakah terdapat bilik dan tandas untuk pengguna kerusi roda? Adakah ada langkah di dalam dewan?
A. Sila hubungi meja resepsi semasa ketibaan apabila pintu masuk hotel dilangkah. Kakitangan akan membantu anda. Di samping itu, kami sangat menyesal, tetapi kami tidak menyediakan kemudahan tanpa had seperti tandas di bilik tamu dan lobi. Sila ambil perhatian bahawa terdapat beberapa langkah di dalam bilik dan bilik mandi.
Mengenai penginapan
Q. Adakah terdapat perintah berkurung?
A. Tiada jam malam. Kaunter penerimaan tetamu dibuka 24 jam sehari.
Q. Bolehkah saya menyimpan bagasi saya sebelum dan selepas mendaftar masuk?
A. Ya, kita boleh menyimpannya secara percuma. Sila bawa ke meja depan.
Q. Bolehkah saya menghantar bagasi saya terlebih dahulu melalui penghantaran rumah, dan sebagainya?
A. Ya, sila hantar. Saya akan menyimpannya sehingga mendaftar masuk.
Sila ambil perhatian perkara berikut apabila menghantar:
· Alamat: 3-7-6 Tanimachi, Chuo-ku, Osaka 540-0012, Jepun Hotel Sun White
· Sila masukkan "Tarikh daftar masuk" dan "Nama tempahan" untuk orkid penghantar.
· Sila nyegah dari "COD".
· Kami tidak menyimpan "produk COD".
S. Adakah mungkin untuk berkongsi kanak-kanak? Apakah caj tambahan?
A. Tiada bayaran tambahan untuk perkongsian katil kanak-kanak.
Mengenai Bilik
Q. Apakah kemudahan bilik?
A. tuala mandi, tuala muka, baju tidur, set ubat gigi, cukur, berus rambut, syampu, perapi, sabun badan, sabun tangan, pancuran, cerek elektrik, jam penggera, cermin, pengering rambut, kotak tisu,
Q. Adakah anda mempunyai bilik merokok?
A. Maaf, seluruh hotel tidak merokok, tidak ada ruang merokok.
Kawasan merokok akan berada di luar, dan asbak akan disediakan di sebelah kiri selepas keluar pintu masuk utama.
Q. Adakah anda mempunyai bilik gaya Jepun?
A. Maaf, hanya bilik bergaya Barat yang tersedia.
S. Adakah minuman di dalam peti sejuk?
A. Peti sejuk kosong.
Q. Adakah anda mempunyai baju tidur untuk kanak-kanak?
A. Malangnya, kami tidak menyediakan piyama untuk kanak-kanak.
Mengenai perkhidmatan
Q. Adakah terdapat perkhidmatan dobi?
A. Ya, ada perkhidmatan berbayar. Tetamu dikehendaki mengisi senarai cucian di bilik tetamu, letakkan beg pakaian pada jam 9 pagi, dan bawa ke meja penyambut tetamu. Anda boleh terima selepas pukul 7 malam.
Di samping itu, kami tidak mengendalikan pada hari Ahad dan hari cuti.
Q. Bolehkah saya menghantar bagasi dari hotel?
A. Ya, anda boleh. Kami mengendalikan Takkyubin Kuroneko Yamato.
Q. Adakah anda mempunyai perkhidmatan bilik makan?
A. Maaf, hotel tidak menyediakan perkhidmatan bilik makan.
Q. Adakah anda menyewa kabel LAN?
A. Ia boleh dipinjam secara percuma pada penerimaan tetamu.
Sila balik ke meja depan semasa anda menyemak.
Q. Adakah terdapat perkhidmatan bilik?
A. Malangnya, kami tidak menawarkan perkhidmatan bilik.
Q. Apa masa sarapan?
A. Ia akan dari 7:00 hingga 9:30 esok.
T. Saya tidak memohon sarapan pagi pada waktu tempahan, bolehkah saya memakannya?
A. Anda boleh menikmatinya pada waktu pagi hari. 1,300 yen setiap orang (termasuk cukai penggunaan)
Q. Bolehkah saya menempah teksi?
A. Ya, anda boleh. Sila tanya di meja penyambut tetamu.
Kemudahan dan peralatan di dalam bangunan
Q. Adakah terdapat dobi duit syiling?
A. Ya, ia berada di tingkat 6.
Yuran penggunaan adalah
· Kering hanya 100 yen
· Membasuh hanya 300 yen
· Basuh pengering 500 yen
*** Detergen adalah jenis input automatik (dengan pelembut).
Q. Adakah terdapat mandi awam di hotel?
A. Maaf, tidak ada mandi awam.
Q. Adakah terdapat tempat untuk merokok?
A. Ya, ada. Kawasan merokok berada di luar, dan terdapat asbak di sebelah kiri selepas keluar pintu masuk utama.
Q. Adakah terdapat bilik mesyuarat?
A. Ya, terdapat 3 bilik di tingkat 2. Untuk maklumat lanjut, sila lihat halaman persidangan / jamuan.
S. Adakah mesin penjual di dewan?
A. Ya, ada mesin penjual Conner di tingkat 6.
Mengenai tempat letak kereta
Q. Adakah terdapat tempat letak kereta?
A. Kami sangat menyesal, tetapi tidak ada tempat letak kereta di hotel. Kami akan memandu anda di sekitar tempat letak kereta syiling (membayar). Sila hubungi meja penyambut tetamu.
Mengenai kemudahan jiran
Q. Adakah terdapat kedai berdekatan?
A. Ya, terdapat "Keluarga Mart" dan "Tujuh Eleven" dalam masa satu minit dengan berjalan kaki.
Q. Adakah berhampiran Taman Kastil Osaka?
A. Ya, ia adalah 10 minit berjalan kaki ke pintu pagar Osaka Castle Park. Sila hubungi meja depan untuk arahan.
Q. Adakah terdapat tempat makan berhampiran?
A. Terdapat izakaya dan restoran makanan segera berdekatan.
Mengenai pembayaran
Q. Bolehkah saya menggunakan kad kredit?
A. Ya, anda boleh. Kad kredit boleh dibayar dalam satu sekaligus, tetapi kad kredit VISA / JC boleh digunakan.
Q. Bolehkah saya membayar dengan kad hadiah?
A. Saya minta maaf, kami tidak boleh menggunakan kad hadiah kami.
Q. Bolehkah saya menukar nama resit dan memecah pernyataan?
A. Sila tanya pada daftar masuk. Walau bagaimanapun, kami hanya akan bertindak balas terhadap pembayaran yang dibuat di hotel.

周辺施設について

Q. 近くにコンビニはありますか?
A. はい、徒歩1分以内に「ファミリーマート」と「セブンイレブン」がございます。

Q. 大阪城公園は近いですか?
A. はい、大阪城公園のゲートまで徒歩10分でございます。行き方の詳しくはフロントへお問い合わせ下さい。

Q. 近くに食事できるところはありますか?
A. 近所に居酒屋、ファーストフード店等がございます。

お支払いについて

Q. クレジットカードは利用できますか?
A. はい、ご利用可能です。クレジットカードは一括支払いのみとなりますが、VISA・JC各種クレジットカードがご利用頂けます。

Q. ギフトカードで支払いができますか?
A. 申し訳ございません、当館ギフトカードをご利用頂けません。

Q.領収書名の変更、明細の分割は出来ますか?
A.  チェックイン時にお申し出ください。但しホテルで精算頂いた代金のみご対応させて頂きます。