FAQ

  • F.jpg

予約について

Q.ホームページからは何ヶ月前から予約が出来ますか?
A. 基本的には、1年前から予約受け付けております。それ以降の予約は受け付けておりません。以降分につきましては、電話予約を受け付けておりますが、料金は通常料金となります。

Q.電話で予約しても同じ料金ですか?
A. 電話予約では通常料金となります。(ウェブサイトの料金と異なります)

Q.チェックインとチェックアウトは何時ですか。
A. チェックインは午後14:00時以降~午前0:00時(0時過ぎる場合は必ず事前に電話下さい)
 チェックアウトは午前11:00までになります。(延長の場合別途料金がかかります、延長するならフロントに連絡下さい)

Q. お部屋の眺望・番号・位置等の指定はできますか?
A.  ご予約に関するリクエストを伺いますが、できるかぎり、ご希望に沿えるよう尽力いたしますが、チェックイン時の状況により対応できない場合もありますので、ご了承くださいませ。

Q. 車椅子での利用に対応した客室やお手洗いはありますか?また、館内に段差はありますか?
A. ホテル玄関は段差となっておりますのでご到着の際はフロントに連絡して下さい。スタッフがお手伝いさせて頂きます。尚、大変申し訳ございませんが客室、ロビーのお手洗いなどバリアフリーの対応は致しておりません。お部屋やのバスルームに段差がございますのでご了承ください。

宿泊について

Q.門限はありますか?
A.  門限はございません。フロントが24時間対応しております。

Q. チェックイン前・後に荷物を預かって頂けますか?
A. はい、無料でお預かりいたします。フロントまでお持ちください。

Q. 宅配等で事前に荷物を送っても良いですか?
A. はい、お送りください。チェックインまでお預かり致します。
送りいただく際は、次の点に注意ください:
・送り先住所は: 〒540-0012 大阪市中央区谷町3-7-6 ホテルサンホワイト
・差出人蘭には 「チェックイン日」と「ご予約者名」をご記入ください。
・「送料着払」はご遠慮願います。
・「代金引換商品」はお預かり致しません。

Q.子供の添い寝は可能ですか?追加料金は?
A.  お子様の添い寝に関しましては特に追加料金はございません。

客室について

Q. 客室のアメニティを教えてください。
A. バスタオル・フェイスタオル・パジャマ・ハミガキセット・カミソリ・ヘアブラシ・シャンプー・コンディショナー・ボディーソープ・ハンドソープ・ウォシュレット・電気ケトル・目覚まし時計・ミラー・ヘアドライヤー・ティッシュボックス・ハンガー・スリッパ・綿棒

Q. 喫煙ルームがありますか?
A. 申し訳ございません、当館全館禁煙となります、喫煙ルームがございません。
 喫煙所は外になります、正面玄関を出たところの左手に灰皿がご用意致します。

Q. 和室はありますか?
A. 申し訳ございません、全館洋室のみご用意となっております。

Q. 冷蔵庫に飲み物はありますか?
A. 冷蔵庫は空でご用意しております。

Q.子供用のパジャマはありますか?
A. あいにく子供用のパジャマはご用意致しておりません。

サービスについて

Q. ランドリーサービスはありますか?
A.はい、有料サービスがございます。ご利用の方は客室にございますランドリーリストに品物をご記入の上、午前9時までにランドリーバック入れて頂き、フロントへお持ちください。当日午後7時以降に受け取ることが可能です。
なお、日曜・祝日はお取り扱いしておりません。

Q. ホテルから荷物を送れますか?
A. はい、送り頂けます。クロネコヤマトの宅急便を取り扱っています。

Q. お食事ルームサービスはありますか?
A.  申し訳ございません、当館にお食事ルームサービスはご用意しておりません。

Q.LANケーブルの貸し出しはありますか?
A. フロントにて無料で貸し出し致しております。
チェックアウト時にフロントまでお返却をお願い致します。

Q.ルームサービスはありますか?
A. あいにくルームサービスのお取扱いは致しておりません。

Q.ご朝食の時間は?
A.明日7:00から9:30までとなります。

Q.朝食を予約時に申込んでいなかったのですが、食べられますか?
A.当日の朝でもお召し上がり頂けます。お一人様1,300円(消費税込)

Q. タクシーを予約できますか?
A.  はい、可能でございます。フロントに申し出下さい。

館内施設・設備について

Q. コインランドリーはありますか?
A.  はい、6階にございます。
使用料金は
・乾燥のみ 100円
・洗濯のみ 300円
・洗濯乾燥機 500円
***洗剤は自動投入式(柔軟剤入り)です。

Q. ホテルに大浴場はありますか?
A.大変申し訳ありません、大浴場はございません。

Q. タバコを吸う場所はありますか?
A.はい、ございます。喫煙所は外になります、正面玄関を出たところの左手に灰皿がご用意しております。

Q. 会議室はありますか?
A.はい、2階に3室ございます。詳しくは会議・宴会のページをご覧ください。

Q. 館内、自動販売機はありますか?
A.はい、6階に自動販売機コナーがございます。

駐車場について

For reservation
Q. How many months can I make a reservation from the homepage?
A. Basically, we have been accepting reservations for one year. Subsequent reservations are not accepted. For the subsequent minutes, telephone reservations are accepted, but the fee will be the regular fee.
Q. Is the same price when making a reservation by phone?
A. Normal rates apply for telephone reservations. (Differs from website fee)
Q. What are check-in and check-out times?
A. Check-in from 14:00 pm to 0:00 am (Please call in advance if it is after 0:00)
Check-out is until 11:00 am (In case of extension, extra fee will be charged, if you want to extend, please contact the front desk)
Q. Can I specify the view, number and position of the room?
A. We will listen to your reservation request, but we will do our best to meet your request as much as possible.
Q. Are there rooms and toilets for wheelchair users? Is there a step in the hall?
A. Please contact the reception desk upon arrival as the hotel entrance is stepped. The staff will help you. In addition, we are very sorry, but we do not provide barrier-free facilities such as restrooms in the guest rooms and lobby. Please note that there are steps in the rooms and bathrooms.
About accommodation
Q. Is there a curfew?
A. There is no curfew. The reception is open 24 hours a day.
Q. Can I keep my luggage before and after check-in?
A. Yes, we can keep it for free. Please bring it to the front desk.
Q. Can I send my luggage in advance by home delivery, etc.?
A. Yes, please send. I will keep it until check-in.
Please note the following when sending:
・ Address: 3-7-6 Tanimachi, Chuo-ku, Osaka 540-0012, Japan Hotel Sun White
・ Please fill in “Check-in date” and “Reservation name” for the sender orchid.
・ Please refrain from "COD".
・ We do not keep "COD products".
Q. Is it possible to share a child? What is the extra charge?
A. There is no extra charge for bed-sharing of children.
About Rooms
Q. What are the room amenities?
A. Bath towel, face towel, pajamas, toothpaste set, razor, hair brush, shampoo, conditioner, body soap, hand soap, washlet, electric kettle, alarm clock, mirror, hair dryer, tissue box, hanger, slippers, cotton swab
Q. Do you have a smoking room?
A. Sorry, the entire hotel is non-smoking, there is no smoking room.
The smoking area will be outside. An ashtray will be provided on the left hand side of the main entrance.
Q. Do you have a Japanese-style room?
A. Sorry, only Western-style rooms are available.
Q. Is there a drink in the refrigerator?
A. The refrigerator is empty.
Q. Do you have pajamas for children?
A. Unfortunately, we do not provide pajamas for children.
About services
Q. Is there a laundry service?
A. Yes, there is a paid service. Guests are required to fill out the laundry list in the guest room, place the laundry bag by 9am, and bring it to the front desk. You can receive it after 7pm on the day.
In addition, we do not handle on Sundays and holidays.
Q. Can I send luggage from the hotel?
A. Yes, you can. We handle Takkyubin of Kuroneko Yamato.
Q. Do you have a meal room service?
A. Sorry, the hotel does not provide meal room service.
Q. Do you rent LAN cables?
A. It can be borrowed for free at the reception.
Please return it to the front desk when you check out.
Q. Is there room service?
A. Unfortunately, we do not offer room service.
Q. What time is breakfast?
A. It will be from 7:00 to 9:30 tomorrow.
Q. I did not apply for breakfast at the time of reservation, can I eat it?
A. You can enjoy it on the morning of the day. 1,300 yen per person (consumption tax included)
Q. Can I book a taxi?
A. Yes, you can. Please ask at the front desk.
Facilities and equipment in the building
Q. Is there a coin laundry?
A. Yes, it is on the 6th floor.
The usage fee is
・ Dry only 100 yen
・ Washing only 300 yen
・ Washing dryer 500 yen
*** Detergent is of the automatic input type (with softener).
Q. Is there a public bath at the hotel?
A. Sorry, there is no public bath.
Q. Is there a place to smoke?
A. Yes, there is. The smoking area will be outside, and there is an ashtray on the left side of the main entrance.
Q. Is there a meeting room?
A. Yes, there are 3 rooms on the 2nd floor. For more information, please see the conference / banquet page.
Q. Is there a vending machine in the hall?
A. Yes, there is a vending machine Conner on the 6th floor.
About parking lot
Q. Is there a parking lot?
A. We are very sorry, but there is no parking lot at the hotel. We will guide you around the coin parking (pay). Please contact the front desk.
About neighboring facilities
Q. Is there a convenience store nearby?
A. Yes, there is "Family Mart" and "Seven Eleven" within one minute on foot.
Q. Is Osaka Castle Park close?
A. Yes, it is a 10 minute walk to the gate of Osaka Castle Park. Please contact the front desk for directions.
Q. Is there a place to eat nearby?
A. There are izakaya and fast food restaurants nearby.
About payment
Q. Can I use a credit card?
A. Yes, you can. Credit cards can be paid in one lump, but VISA / JC credit cards can be used.
Q. Can I pay with a gift card?
A. I'm sorry, we can't use our gift card.
Q. Can I change the receipt name and split the statement?
A. Please ask at check-in. However, we will only respond to payments made at the hotel.

周辺施設について

Q. 近くにコンビニはありますか?
A. はい、徒歩1分以内に「ファミリーマート」と「セブンイレブン」がございます。

Q. 大阪城公園は近いですか?
A. はい、大阪城公園のゲートまで徒歩10分でございます。行き方の詳しくはフロントへお問い合わせ下さい。

Q. 近くに食事できるところはありますか?
A. 近所に居酒屋、ファーストフード店等がございます。

お支払いについて

Q. クレジットカードは利用できますか?
A. はい、ご利用可能です。クレジットカードは一括支払いのみとなりますが、VISA・JC各種クレジットカードがご利用頂けます。

Q. ギフトカードで支払いができますか?
A. 申し訳ございません、当館ギフトカードをご利用頂けません。

Q.領収書名の変更、明細の分割は出来ますか?
A.  チェックイン時にお申し出ください。但しホテルで精算頂いた代金のみご対応させて頂きます。